torsdag 6 september 2007

Seul

Efter att ha pratat med alla i klassen nu har jag insett att jag ensam får stå för hela norrlandsregionen. Annars är det väl Sthlm som ligger näst på tur som nordligast. Så nu undrar jag; vad gör vi norrlänningar? Är vi inte intresserade av världen? Vill vi helst bara stanna i vår lilla stuga på fjället i tjocksockar och dricka hembränt?

Fick en liten attack av hemlängtan idag så då var jag tvungen att ringa mamma. Morsgris :)

Förresten, ni som tycker att Sverige innebär mycket pappersexercis, ni har definitivt aldrig varit i Frankrike. Att söka om bidrag och öppna bankkonto här innebär timmar av ifyllande och kryssande. Jag tror de är ute efter att trötta ut en, "snart orkar hon inte skriva mer och då skiter hon i det istället så vi slipper betala ut några pengar", men tji fick de för nu har papperen åkt iväg för ansökan.

Har annars haft en bra dag, jag och A strosade runt på stan och hittade ett litet slott mitt i alltihopa med trädgård och tillbehör. Fick gå in och titta, mycket vackert, tänk om man bodde så. Hade jag haft en fungerande kamera kunde ni fått se bilder men ni får ge er till tåls ngn månad till.

Nu ska jag iväg på mojito studentfest. Ha det!

1 kommentar:

EllaBella sa...

Hallo meine Freundin. Här är det tyska för hela slaten. Hehe. Efter att läsa på din blogg kommer jag strax vara en kalaspingla på franska också. Sedan har vi ju allas våran Maria, som jag jobbar med. Då är det inte långt innnan jag tar mig ner till Frankrike o lever loppan med dig. Hehe. Lev väl min vän. O glöm inte, ÄT BANAN. ;D Puss.