måndag 17 september 2007

Lundi

Idag har det varit en måndag som måndagar brukar vara, på ett negativt sätt. Sov jättedåligt inatt, massa konstiga drömmar, så när jag vaknade imorse var jag tröttare än när jag somnade. Illa. Ville bara stanna hemma och titta på film istället för att gå till skolan och utsätta hjärnan för uttröttande franska. Menmen, klev upp till slut och fick ris med russin till frukost, nästan som risgrynsgröt, och sen har dagen långsamt nått sin senare del. Sista lektionen; les Institutions Francaises var kanske det längsta jag varit med om den senaste tiden, varje kvart kändes som en timme. Men nu har jag varit ute och gått lite och det känns mycket bättre och piggare. Skönt.

Nu ska jag äta lite yoghurt och dricka mitt nyinköpta mintte. Blir nog en tidig kväll sen...

Förresten, ngt jag irriterar mig på här är att man inte behöver plocka upp sitt hundbajs efter sig. När dessutom var och varannan människa här har just hund resulterar det i lämningar och illaluktande dofter precis överallt. Om man är som mig och ofta går och tänker på annat utan att se sig för så kan det bara sluta på ett sätt. Jag bara väntar på att jag ska komma hem och känna att bajslukten följt med mig hem med hjälp av mina skor. Usch.

Inga kommentarer: