onsdag 12 september 2007

Mercredi

Idag är Provence varmt, il fait chaud, trés chaud. Slutar tidigt hela den här veckan (halv ett) så jag vet inte riktigt vad jag ska hitta på.. Tror att jag ska försöka ta mig ut på ngn sorts promenad kanske. Om jag inte dör av värmeslag inom tio minuter vill säga... Ikväll ska vi på Pavilion Noir och titta på en dansuppvisning, det är en generalrepetition vilket är lika med gratis. Och som vi alla vet; "gratis är bra", speciellt när man är en fattig student.

Jag och A var och fixade med bankkontot igår, ingen aning hur det kommer sluta, har vi tur så får vi ett i slutändan. Killen som skulle hjälpa oss verkade knappt veta vart han hade sig själv så om han fick allting rätt blir det en verkligt glad överraskning.

Imorgon fyller dotter D i min familj år, ska man köpa present? Eller räcker ett grattis? Svårt, díficil.

Har hittills haft en inbyggd väckarklocka sen jag kom till Frankrike, vaknar varje morgon mellan tio och kvart över sju. Ganska roligt hur sånt där fungerar egentligen, är det för att jag är rädd att försova mig kanske? Antagligen. Men jag har mobilen på ringning vid halv åtta också för säkerhets skull, litar inte på mig själv.

Har för övrigt varit här en och en halv vecka nu, bara 14 och en halv till, haha. På fredag ska jag åka till IKEA tror jag, hoppas det finns kaviar och choklad. Lite roligt att åka dit för att köpa mat, och det dessutom när man befinner sig i gourmetlandet Frankrike. Jaja, jag är väldigt svensk, jag vet redan om det. Antagligen kommer jag börja grina av nostalgi när jag ser IKEA skylten.

Hur som helst mår jag fortfarande bra. Håller på att lära min familj lappsystemet men de verkar inte gilla det. Men det struntar jag i, de får mina lappar om vart jag är vare sig de vill eller inte.

A bientot.

Inga kommentarer: