onsdag 5 september 2007

Le petit déjeuner

Jag har hittills hunnit äta tre frukostar här i min familj och alla har de varit olika. Min gissning är att madame vill pröva vilken jag tycker om bäst. Undrar bara hur många hon har på lager innan jag ska bestämma mig... Alla skräckexemplar om en kopp kafffe och en liten croissant till frukost har som tur var inte visat sig ännu.
I måndags fick jag müsli med yoghurt och kaffe, riktigt gott och yoghurten var naturell som tur var, inga sockerbomber tidigt på morgonen tack.
Igår blev jag bjuden på ägg, bröd och självklart; kaffe. Jag började äta brödet som en vanlig macka men så skulle man tydligen inte göra. Nej, man skulle doppa det i de två äggen jag också fått, äggen som visade sig vara så löskokta att det bara rann, mmm. Min familj där hemma vet ju att jag inte direkt älskar löskokta ägg men bara man tog bort det vita gick det faktiskt riktigt bra.
Idag blev jag nog det konstigaste iaf; ungefär som sockerkaka med choklad i, hade varit jättegott till fika men kl åtta på morgonen är det inte samma sak. Fick som tur var yoghurt och kaffe också vilket kändes lite naturligare.

Idag hade jag lektion på morgonen, fick veta att jag och en till tjej ska presentera en fransk sång på måndag. Vi är självklart de första som ska utföra detta, vore ju konstigt om jag slapp det ngn gång. Jaja, vi ska ta ngn Edith Piaf låt så det blir säkert bra ändå... J´espère.
Eftermiddagen har mest spenderats på olika studiebesök runt om i staden, biblioteket, en teater och en liten rundvandring i centrum. På teatern fick vi se på en dansrepetition, tänk om man kunde dansa säger jag bara...

Dags för en tupplur.

Inga kommentarer: