lördag 1 november 2008

Vuxen?

Igår gjorde jag och Moa chokladbollar och tittade på Idol, våga vägra Uppsalas studentliv en fredag ungefär. Fast innan var vi ju på Fredagslyx och sippade champagne så helt lugnt var det ju som tur ändå inte... Hur som helst tittade vi på Boston tea party också med Fredrik och Filip där en psykolog eller vad det nu var förklarade att det nu var bevisat när man blivit vuxen. Nämligen när man inte sover till klockan elva om morgnarna längre... Jag som vaknade halv åtta imorse på en lördagsmorgon borde alltså börja oroa mig. Därför tänker jag bestämt svänga mina lurviga ikväll på norrlands och ignorera både vuxenlivet och att det skulle kunna finnas en morgondag. Jag tänker dessutom sova tills minst klockan tolv sen, för jag är banne mig inte vuxen ännu. Bevisar inte min lunch av chokladbollar det?

Idag monterade jag fast min cykellampa alldeles själv, så tji fick morfar för att han tyckte jag skulle be en killkompis. En killkompis va!? Jag kan minsann själv...!

Inga kommentarer: