onsdag 12 november 2008

Kontaktknytardag plus raggmunkar

Idag var det den stora och omberyktade kontaktdagen för jurister på Uppsala slott. Väldigt mycket advokatbyråer speciellt inom affärsjuridik men även Amnesty och Svenska domstolen fanns med på ett hörn. Det första alla frågade var vilken termin jag gick varefter jag fick klämma fram ett T1... Varav de inte riktigt visste vad de skulle säga utan de blev helt enkelt ett jasså, vad tycker du om det då? Anledningen till detta är att när man bara gått T1 (inte ens det egentligen) kan man som inte särskilt mycket, alltså inte särskilt stor idé att börja prata Immaterialrätt etc med mig. Det var ändå en rolig dag, de flesta var trevliga och började prata om deras erfarenheter av alla terminer vilket ju bara är roligt att höra om. Tydligen ska T2 vara bland de roligaste eftersom juridiken är som tydligast där, med andra ord har jag en bra vår att se fram emot! Som ni kanske kan förstå gick jag ju inte främst dit för att prata om saker jag inte förstår utan snarare för all gratisgrejor, för att inte tala om allt godis :) Bland annat ett usb-minne, en vattenflaska, x antal pennor och en väska som det står Cederqvist på fick följa med mig hem. Gratis är bra eller vad är det man säger...

För övrigt har jag ätit raggmunkar till middag igår, lunch idag och även middag idag. En fattig studentskas liv, tur att jag ska åka hem i helgen så mamma kan täcka in hela min kostcirkel.

2 kommentarer:

Anonym sa...

jag vill också ha hemmagjorda raggmunkar.:-D

Anonym sa...

Ska bli underbart att träffa dig i morgon, mylove :)