onsdag 19 november 2008

Ännu ett framtida yrke

Nu har jag ändrat mig, istället för att komma på uppgifter till juristprogrammets seminarier som arbete eller bli domare vid Europadomstolen vill jag istället arbeta för Curia som EG-rätts översättare. Kanske lite dubbelmoral eftersom jag inte riktigt gillar det här med EG (mest för att det är så krångligt att läsa), men jag såg just deras ingångslön, 5 200 €. Till att börja med alltså, så fortsättningen lär man ju bara gilla ännu mera. Ja, nu vet jag vad jag ska göra efter mina fyra och ett halvt år :) Jag ska för övrigt bara klara mina fyra och ett halv år först..

Det är nu ännu en gång dags för PM-noja så förbered er på en riktigt jobbig och enerverande blogg de närmsta två veckorna. Det kommer bara handla om att jag inte vet vad jag ska skriva och hur less jag är, men nu är ni åtminstone förberedda. Efter det börjar tentadvalan, då är jag nog inte heller så rolig. Men till den 17 december efter kl 19.00 så lovar jag att bli lite mer intressant. Först får ni dock ta en urtrist, ångestframkallande månad (åtminstone i mitt fall).

Inga kommentarer: