onsdag 5 november 2008

Litet t fixat!

Nu är övningstentan gjord, jag vet inte om jag blev så mycket klokare men förhoppningsvis har jag lite mer aning om vad som väntar sen i december. Jag förundras för övrigt över de personer som skriver våra seminarieuppgifter och den här till tentan. De får in så fina detaljer överallt och att vara politiskt korrekt verkar vara av högsta prio. Om det t ex är två personer i en uppgift så måste den ena ha ett svenskt namn och den andre ett utländskt, det ska helst vara en manlig och en kvinnlig person också. Jag funderar, hur lång tid lägger de ner på dessa såkallade "detaljer" egentligen? Det kanske är det som är det roligaste på hela dagen? "Ok, den ena fick heta Andersson då måste ju den andre heta Diaz, vad tror du om det? Andersson kanske ska vara på lite dåligt humör också medan Diaz är som en solstråle denna vackra junimorgon?".

Jag tror mitt framtida jobb är som uppgiftsfixare på juristprogrammet, vilken dröm.

1 kommentar:

Anonym sa...

Ida du är en glädjespridare och jag saknar dig!!