måndag 24 november 2008

Snö, snö och mer snö

Nu var PM:et klart, eller ja, just nu är den på bedömning hos Henrik, den vänlige själen och det kommer definitivt innebära att halva texten kommer ändras. Sist kände jag mig helt misslyckad när han kommenterade men den här gången är jag förhoppningsvis mer förberedd på sågningen.

I Uppsala är det för övrigt snökaos, har snöat hela helgen och det fortsätter. Jag gillar iofs snö men inte när det dessutom blåser och mest gillar jag det när jag får sitta inomhus under en filt med en kopp te. Annars har jag mest lite hemlängtan, den här sista månaden känns bara som en tråkig transportsträcka fram till tentan som man bara vill få gjord så fort som möjligt. Tänk om en månad när hela familjen är hemma, man klär julgranen, äter massa godis och skiter fullständigt i om det är tillämpligt med den och den paragrafen. Släpa på lagboken är även det ngt jag gärna slipper, den kommer få skulden om dessa år leder till att jag för första gången i mitt liv kommer få ryggproblem.

Ikväll ska jag och Helene försöka oss på det så kallade intensiva träningspasset, får se om vi överlever eller dör där i den svettångande gympahallen Friskandes och svettandes för allt vad vi är värda och självklart med ett leende, ända til slutet.

1 kommentar:

Anonym sa...

jag håller med dig, det här är en trist månad! men snart är det julmys o grejer : ) pusskram