torsdag 30 oktober 2008

Äntligen helg, snart

Imorgon är det fredag och denna vecka är fredag lika med helg, alltså långhelg denna gång. Innan klockan tolv imorgon ska jag svänga förbi Gamla Torget och slänga in mina två pm-kopior och lämna dem bakom mig för ngn vecka. Sen ska jag shoppa strumpbyxor och cykellampa, det första för att alla jag har snart går sönder och det andra för att annars kommer min mamma hämta hem mig.

Vi ska slå på stort imorgon, fredagslyx på Smålands nation, det borde alla unna sig en fredag som imorgon :) På lördag blir det norrlands och jag tänker banne mig inte ha några klackar för här ska dansas utan att varje steg känns som om att gå på glödande kol. Helt ärligt, är det bara jag som har så känsliga fötter och får så ont? Eller saknar jag bara den där extra kvinnliga genen som gör att man kan uthärda smärtan? Jag ska bli den första superadvokaten som utrustat sig med converse, kanske inte lika snyggt som stilettklackar men nog så mycket skönare! Idag hade vi för övrigt rollspel på vårt seminarium, jag var del i ordförandgruppen som fick komma med ett utlåtande efter hearingen. Religiös integritet kontra yttrandefrihet kan väl verkligen elda upp de flesta blir mitt så kallade utlåtande.

Ikväll ska jag friskas, och svettas lite, formen ni vet...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tror ingen kan gå i klackar utan att få ont. Dränker ömmandet med en massa alkohol, då funkar det några timmar! låter som att du har det grymt bra i Uppsala Idas:) När får man se ditt vackra fejs nästa gång? kramar

Anonym sa...

Hej Skit-Ida.

Du kommer bli den coolaste toppadvokaten någonsin, inget snack om saken.

Hoppas du får en underbar helg, mylove. Jag försöker pricka in någon vecka då jag kan komma till er.. När passar det bäst för mina damer?

Kramar

Anonym sa...

håller med malin ovan, om det gör ont ida, då tar man en till öl! :P ses snart, tror fan det blir mördarjackan i det här vädret..