måndag 13 oktober 2008

Grå måndag

Vart tog den vackra höstsolen som var och hälsade på oss igår vägen? Kom tillbaka!

Men jag är faktiskt på rätt bra humör ändå, trots solavsaknad och gråmulet väder. Igår kväll kom nämligen min bättre hälft tillbaka och jag behöver inte känna mig ensam mera. Har även suttit och pluggat inför basgruppsmöte och jag tror faktiskt jag fattar biffen, kan ni tänka er? Mina köttfärsbiffar blev även splendida så jag kan numera kalla mig le chef premier på Flogstavägen 27. Mina bullar som jag bakade i lördags blev även de godkända trots att jag råkade glömma sockret.. Men ni skulle ha hört min mammas beundran för att jag lyckades få dem att jäsa ändå, inte ett helt misslyckande alltså för vad är mer värt än mammas beröm egentligen?

På torsdag går äntligen tåget till Härliga och jag ska få vara i mitt älskade Älvros igen, vilken lycka! Ända tills måndag blir jag kvar dessutom, då ska håret kapas och kanske få lite annan färg?

1 kommentar:

Anonym sa...

ja visst, jag hjälper gärna till.. blogspot har jag aldrig provat mig på, men det kanske funkar på samma vis : ) puss