fredag 5 oktober 2007

J´ai revenu

Porquerolles var bra, men Aix har aldrig känts så mycket hemma som just nu. Min säng, rena kläder och en lång skön dusch. Ibland krävs det inte mycket för att befinna sig i paradiset.

Denna vecka har varit riktigt intressant och rolig, jag har:

Badat i havet (2 oktober)

Pratat om köttbullar och sill inför 20 st lågstadiebarn

Ätit alldeles för mycket choklad

Fått veta vilka familjen Fournier var

Varit på en vingård och (självklart) gjort den viktiga provsmakningen

Dansat små grodorna

Snart klarat av min femte vecka!
Stor eloge till mig och om två veckor kommer min mamma och min pappa. Med OLW och Kalles Kaviar i bagaget. Imorgon laddar jag ännu en gång för rugby och öl, kvartsfinal; Frankrike-Nya Zeeland. Kan inte bli annat än spännande utifrån rapporterna jag fått om detta spel, jag hoppas på Marseillaise och upphetsade fransmän som skriker ALLEZ!

1 kommentar:

Anonym sa...

Tack vannen! Du verkar trivas, vilket ar skont att hora.Det ar ca 3,5 veckor kvar. Har varit borta i 37 dagar idag. Tiden gar sa fort.. Saknar dig. Pusspuss. Ge mig din adress sa kan jag skicka ett vykort forresten!