tisdag 30 oktober 2007

Grattis till mig

Tog mig äntligen i kragen och fixade en praktikplats idag, bra gjort fröken! Ska vara i en en affär som säljer kakor, vin och massa annat gott, läge för att bli gourmet med andra ord. Vad jag får göra visar sig väl, bara jag har ngnstans att vara är jag nöjd. Gubben jag pratade med verkade riktigt bra han med, pratade lite fort ibland bara.. Hann inte ens förstå att jag fått plats där innan de stämplade mitt papper, vi får väl se vad som händer den 12 med andra ord..

Bara en dag kvar till helg, yes! Tyvärr lassade Sonia på oss en hel hög med läxor i litteratur men det ska förhoppningsvis gå bra det med. Madame upplyste mig imorse om att hon skulle åka till paris för en vecka idag, kan ha ngt svagt minne om att hon sagt det förut.. Jaja, hur som helst skönt att bara vara Deborah och jag för några dgr, tänkte kanske bjuda henne på middag en kväll. Den som lever får se.

Häromdagen pratade vi om Luciafirande på skolan, det är nämligen ngt av en tradition att vår klass ska ha ett tåg här. Tydligen inte bara ett visade det sig.. Först på ett ålderdomshem, sen i en riktigt stor katedral (jag tror det var den vi var i mamma och pappa) och dessutom på IKEA. Det blir fullt upp innan jul med andra ord, vilket nog bara är bra egentligen.

1 kommentar:

Anonym sa...

lät som ett mysigt ställe att praktisera på! skönt också att du inte går miste om lucian, mysig tradition. nu är jag tillbaka i sverige igen, känns bra. puss gums.