onsdag 14 november 2007

Travailler...

Varför ska arbetsgivare behöva ha ett foto av en när man söker jobb egentligen? Får jag inte jobbet då om han tycker att jag är ful fast jag kanske är den som är mest intressant annars? Är inte det lite diskriminering förresten? Vill man verkligen ha ett sådant jobb?

Idag har jag ont i fötterna, fick stå och diska mellan klockan halv två och sex, skitjobb. Tur att det bara är två dagar kvar nu åtminstone.. Imorgon ska Caesar jobba också, han låter som Fez i That 70's Show när han pratar, läspar och pratar franska med tydlig spansk brytning. Jag kan inte låta bli att börja le när han pratar för det låter så roligt. Och han har som tur var slutat fråga mig om vi ska gå ut, han insåg nog att jag inte är ngt för honom, haha. Idag var det en gäst som hade språklektion med mig så nu vet jag nästan skillnaden på hur man uttalar poisson och poison, vilket ju kan vara bra när fisk och gift inte gärna är ngt man vill blanda ihop.

Och ja, hur lever livet annars..? Jag har gjort en totalomvändning vad gäller i vår och kommer stanna i Sverige ändå, därav jobbfunderingen tidigare. Jag vet, snabba vändningar och kalla mig gärna knäpp om ni vill. Men min pappa sa åtminstone att han var glad att jag ville vara i Sverige :)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det är inte bara din pappa som är glad för det kan jag lova, tycker om att ha dig här hemma ju.. : ) Puss!

Anonym sa...

Jippi jey. Din papa är en vis man. Det har jag alltid sagt. Hihi. Puss gullet.

Anonym sa...

Det håller jag med din pappa om! =) Dock får vi inte åka till England å hälsa på då men om du är hemma är nog snäppet bättre.. :D Hoppas allt är bra, jag är hemkommen från Egypten med en dålig mage.. :p Har dock haft en bra vecka! Saknar dig! Pusspuss