söndag 25 november 2007

Il rest une mois de Noël

Middagen igår var trevlig, mycket franska men även en del engelska eftersom sällskapet bestod av amerikaner också. Fick beröm för båda språken :) Men min hjärna slog nästan knut på sig själv efter all franska så vid tolv var det däcka i sängen som gällde för fröken. Idag har jag mest gjort läxor, skrivit klart praktikrapporten och läst i min bok. Hade lite catching up att göra efter min absent-vecka. Är det inte härligt att blanda språk så säg, haha. Har även hunnit med att snacka skit och äta hamburgare, trevligt och gott. Vi planerade lite inför nästa helg då det är shopping i Marseille och drinkblandning som gäller, längtar!

Under veckan som gått har jag plöjt igenom hela säsong ett och halva säsong två av Prison Break, så ja, jag har spenderat alldeles för mycket tid i sängen och framför datorn med andra ord. Men den här veckan ska det bli utomhus som gäller istället har jag tänkt, lika bra att passa på innan jag är i kylan och snön. Såg förresten nyss bilder på mitt Älvros, underbart!

1 kommentar:

Anonym sa...

ja minst lika underbart som stor Y-berg =) Jag har en ide som jag ska förverkliga när du kommer hem.. Vi ska påka längd skidor på ett fjäll.. liket vet jag inte men det ska vi till en slgrop och dricka oboy, va tror du? Kom hem!
Kram Helene