måndag 12 november 2007

Jag är ett fån

Idag är det måndag den 12, jag hade alltså min första praktikdag och jag vet inte ens vart jag ska börja berätta..

Imorse mötte en gladlynt man mig på caféet, jag tror han hette Gustave men jag är tyvärr inte riktigt säker. När jag ville ha kontakt med honom senare på dagen sa jag bara Gus.. och mumlade sen ngt ohörbart varefter han reagerade så jag måste ju vara på spåren åtminstone. Denna Gus ngt, försökte iaf lära mig att jobba på ett café, vilket definitivt inte är det lättaste då jag har vissa drag av att tappa saker lite väl lätt. Och glömma... Han började med kaffemaskinen, vilken hade alldeles för många knappar och ibland skulle man trycka än här och än där. Helt omöjligt att minnas med andra ord. Och efter tiden gick droppade mer personal in vilka självklart skulle kindpussas och presentera sig med namn jag nu inte har en aning om vilka de var. Har så mycket att berätta om denna dag egentligen men min hjärna är som en gröt och mina benhinnor mår inte bra av att ha stått på stengolv hela dagen. Jag har intagit sängläge för att stanna här, till kl 07.30 imorgon bitti då jag måste släpa mig upp i sista sekunden.

Inga kommentarer: