tisdag 6 november 2007

Klant

Idag var jag riktigt borta i huvudet och glömde nyckeln hemma imorse, klantarsel skulle man nog kunna säga. Var därför tvungen att gå runt på stan alldeles för länge och sitta i trappuppgången en stund innan Deborah äntligen kom hem och kunde släppa in mig. Var livrädd när jag satt där att den gamla tanten till granne skulle komma ut och börja prata franska med mig. Sist hon gjorde det fattade jag ingenting och hon fattade inte mina "je ne comprend pas" i sin tur, kan det bero på mitt superba uttal tro? Hursomhelst slapp jag henne och försökte ist läsa min nya novell jag fick idag.. Som jag självklart ska skriva ett slut och en titel till. Helt ärligt, jag gillar inte litteraturkursen, idag satt jag och hittade på ett slut som jag låtsades läsa i mitt block. Han blev rik men ensam... Självklart allting i presens för l'imparfait och passé compose håller helt ärligt på att vrida min hjärna ut och in, jäkla knasgrammatik. Varje gång läraren säger grammaire förresten så tycker jag att hon säger grand-mère varpå jag börjar fundera över vad mormor har med det hela att göra.

Fick middag hos Anna och Sylle idag, skönt och gott. Sylvain stekte pannkakor åt hela tjejligan och sen tittade vi på en film om ngn tant, inte särskilt intressant. Men pannkakorna var goda!

1 kommentar:

Anonym sa...

den här franskan verkar vara rätt klurig? : ) puss