fredag 14 december 2007

Une semaine

Jaha, så var det bara en vecka kvar tills jag var hemma i Älvros igen då. Nej, jag fattar det inte och kommer antagligen inte att göra det förrän jag står där med den för tunga resväskan... Som blev ännu tyngre efter idag när jag varit ute på julklappsjakt.

Ikväll har det varit Sankta Lucia och Natten går tunga fjät för allt vi varit värda. Var i katedralen, som var nästintill fullsatt (och den är stor), riktigt mäktigt. Speciellt när vi gick ut och vandrade till Hôtel de Ville under kyrkklockornas ringande, finns ingenting som ett riktigt Luciafirande och Annie var så fin som vår Lucia. Får se om jag kanske kan få till lite bilder sen.. Efteråt blev det glögg, gifflar och pepparkakor med självaste borgmästaren, den ni och gott var det med :) Imorgon är det dags för IKEA och det sista tåget, vilket känns bra för jag börjar bli lite trött på alla dessa sånger nu. Hur som helst ska vi få gratis lunch där och det gillar jag, köttbullar ska det bli! Sen ska vi ut för sista gången här i Aix, jag ska dansa som aldrig förr har jag bestämt. Uppvärmning inför juldagen.

Nu har jag parkerat mig framför Live free or Die hard, Bruce Willis i sitt rätta element.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej söt. Jompa sade att han pratat med dig om Nyår. Är du på? Jag tror det kan bli skoj som fan. Jag saknar dig lika mycket i dag som alla andra dagar. Puss