måndag 22 september 2008

Normgivningmakten och Svettis

Ny vecka, nya möjligheter, eller vad är det man säger? Jag och måndagar går hur som helst bra ihop, gick förvånande lätt att hoppa upp ur sängen imorse trots att jag haft hostsymfoni hela natten lång. Föreläsning om Normgivningsmakten vid tio, efter det basgruppsmöte med diskussion om hur regering och myndigheter ska förhålla sig till varandra och sen hem till Flogsta da Hood och gjorde fransk manikyr. Omväxling förnöjer.

Ikväll gjorde jag och Flen favorit i repris och gjorde enchiladas i stora lass, här ska fyllas på med matlådor. Snart befinner vi oss på Friskis och Svettis och ler stora leenden medan vi plågar oss själva och svettas stora floder. Vilken lycka!

Helgen var riktigt rolig förutom förkylning men det vägde Helene upp med att äntligen stanna här en helg med mig. I torsdags var jag på Hoodrunda, hann med 9 nationer enligt ett bud och 26 enligt ett annat, med tanke på att det bara finns 13 så gissar jag på det första. Det var alkoholintag på högsta stressnivå skulle man kunna sammanfatta det. Fredagen gick i seghetens tecken tills Helene kom hem och drog upp mig från soffan, gick på stan och fikade på Sveriges äldsta café. Kvällen fortsatte sedan med mys genom film och pizza, gällde att ladda upp för lördagen.. Då var det nämligen dags för middag och förfest hemma hos oss för första gången, goa tjejer, vinpimpling och raggrepliker, kan det bli bättre? Sen drog vi på V-Dala och stod alldeles för länge i kö, hann med en låt av bandet (the Embassy) och en drink. Sen höll fröken Jonasson på att hosta ihjäl sig och jag fick min älskade sambo att förstå att det var dags att dra hemåt, dock inte innan en kebab! Däckade sedan bredvid varandra och sov som stockar. Söndagen bjöd på brunch på Värmlands och plugg på Juridiska, på en söndag (!), alltså enda och första gången det händer.

2 kommentarer:

Anonym sa...

du är min partypingla, vännen!

Anonym sa...

Saknar dig! //Sandra