söndag 31 januari 2010

Har brott begåtts?

En söndag som denna spenderas på JB i vanlig ordning (tillbaka till T3-standard), jag och J var duktiga och öppnade dörrarna kl 10 imorse. Det är PM-skrivande som ännu en gång invaderat mitt liv, denna gång huruvida Haldo och Johan från den isolerade jämtländska landsbygden begått brott genom att ta hem prostituerade Maria från Thailand. Vad tror ni?

I fredags skulle det härjas runt men själva härjandet blev till viss del omintetgjort pga av alla andra studenter som tänkte göra samma sak. Men Smålands plus öl var helt ok det med. Jag börjar dock fundera över om Uppsala konspirerar mot mig i ett försök att jag inte ska få dansa? Det är tredje gången på två veckor som kön är så lång att vakterna skrattar åt mig när de ser en komma.. Eller är det helt enkelt så att jag kanske måste börja vara ute i tid? Själv röstar jag för att Uppsala börjar ta in mindre studenter så man får plats på nationerna.

Nej, back to Jämtland där det inte finns tillgång till allmänna förbindelser på åtminstone 25 kilometers avstånd, tydligen "något de flesta skulle anse som isolerat".

Inga kommentarer: