söndag 31 augusti 2008

Intensiv vecka

Söndag och sliten men ändå inte riktigt lika trött som igår, recceveckan tar hårt på en. Börjat kl nio, lekt och tävlat hela dagarna och sen utgång på kvällarna. Provat på utelivet på de olika nationerna, V-dalas, S-nerikes, Kalmars och Norrlands. S-nerikes var roligast, röjde på dansgolvet hela kvällen tills jag helt enkelt inte orkade mera. Kalmars var också en höjdpunkt med temat Alice i Underlandet som vi i Robin Hood gjorde om till Alice i Den undre världen. Sydde blåvita tyllkjolar och körde maffia till överdel, snyggaste laget helt klart! Jag håller tummarna för att vi gått vidare till finalen som avgörs på fredag på reccegasqen, vilket är en middag för oss förstaårsjurister. Den här veckan har varit så jäkla rolig; jag har simmat i Fyrisån, sprungit runt i trikå, tunika och grön hatt på stan hela dagarna, haft uppträdande i Hemköps mejeriavdelning, hissat upp en munk i en flaggstång, dansat kycklingdansen mitt på Stortorget, uppträtt i Slottsfontänen för en av Uppsalas tidigare landshövdingar osv.. Ni kan inte ens tänka er!

Ser fram emot att lektionerna snart ska börja, dags att fylla hjärnan med juridiska termer, paragrafer och skit. Kvart över nio imorgon är det dags, då får vi reda på grupperna vi ska vara i nu i början och sen drar det igång. Först måste jag dock städa upp här innan Helene dyker upp sen ikväll, det ser rent ut sagt förjävligt ut faktiskt. Imorgon flyttar vi in i vårt nya hem i Flogsta, känns hur bra som helst!

Inga kommentarer: